Het nieuwe logo van Hongqi

Het doel van Hongqi is om met alle nieuwe, komende modellen de koppositie in te nemen op het gebied van elektrische mobiliteit in Europa en de rest van de wereld. Bij nieuwe ambities en een nieuwe strategie hoort een nieuw logo. Het nieuwe logo symboliseert daarbij duurzaamheid, innovatie en groene, intelligente mobiliteit.  

Het in 1958 opgerichte merk is sinds 2022 actief op de Europese markt. Met de imposante  E-HS9 begon het avontuur van Hongqi in Nederland en de rest van Europa. De auto werd ontworpen door de bekende Britse ontwerper Giles Taylor die het ontwerpteam aanstuurt vanuit München, Duitsland. Het plan om met Hongqi buiten de landsgrenzen te gaan was met de komst van de E-HS9 echt gestart. Nu, bijna 2 jaar later komt Hongqi met een nieuw logo voor de aankomende nieuwe modellen. In 2028 heeft Hongqi als doel om meer dan 1,5 miljoen auto’s te verkopen in Europa. Hier zal de nieuwe Hongqi EH7 een eerste bijdrage aan gaan leveren.