Renault introduceert Bi-Fuel

De nieuwe Renault Clio en Renault Captur Bi-Fuel

Renault introduceert de Bi-Fuel (benzine/LPG) motor op de Renault Clio en de Renault Captur. Deze nieuwe TCe 100 Bi-Fuel motor is de eerste motor die speciaal ontwikkeld is voor het rijden op LPG en voldoet aan de hoogste kwaliteitseisen. Interessant zijn ook de besparingsmogelijkheden op uw autokosten die de Bi-Fuel biedt. Dat is veilig en voordelig rijden op een schonere brandstof. Bi-Fuel is al voordeliger vanaf 5.000 kilometer per jaar.

Bi-Fuel rijden is voordelig voor iedereen

Vroeger was het rijden op LPG alleen weggelegd voor de zakelijke rijder die veel kilometers maakte. Tegenwoordig is LPG, en dan met name de moderne G3 variant, voor iedereen al heel snel aantrekkelijk. Niet alleen zakelijke rijders, maar ook particulieren profiteren nu van de voordelen van de nieuwe Renault Bi-Fuel modellen.

Voordelen van Bi-Fuel

Bi-Fuel staat voor rijden op benzine en LPG. Een ideale combinatie! Wanneer u start, rijd u de eerste meters op benzine. Is de motor enigszins opgewarmd, dan schakelt deze automatisch over op LPG. Tanken gaat heel eenvoudig. Renault heeft de vulopening van LPG achter de brandstofklep weggewerkt. Dat is niet alleen erg fraai, de LPG vuldop is immers niet zichtbaar, maar ook nog eens erg handig. Via een verloopstuk, dat eenvoudig te monteren is, kun je de LPG vulslang aankoppelen. Doormiddel van een hendel over te halen en een knop op de LPG pomp in te drukken kunt u de tank vullen. De LPG pomp slaat automatisch af wanneer de 80% maximale vulling bereikt is.

Actieradius van 1000 km en extra prijsvoordeel

Wanneer u op LPG rijdt en de tank leeg raakt, zal de auto automatisch op benzine overschakelen. De LPG tank kent een bruto inhoud van 40 liter (netto 32 liter). Daarnaast beschikt u nog over de normale brandstoftank, in het geval van de Renault Clio 40 liter. Dit levert in de praktijk een hele fijne actieradius van maar liefst 1000 km op!

Aantrekkelijke introductieprijzen voor de Renault Clio en Captur Bi-Fuel

De Bi-Fuel uitvoeringen van Renault kennen een lagere CO2 uitstoot waardoor ook de af te dragen BPM lager is. Dit resulteert in extra aantrekkelijke introductieprijzen!  Bij de Clio en de Captur betaalt u dus geen meerprijs voor de LPG installatie en bespaart u in vergelijking met de uitvoering zonder LPG ook nog eens op de aanschafprijs.

Meer informatie over het rijden op LPG

Autogas (LPG) bestaat al heel lang en is een bewezen techniek. Innovaties in de autogassystemen hebben gezorgd voor een optimale bedrijfszekerheid en comfort. En ook de veiligheidssystemen zijn in de afgelopen jaren flink aangescherpt. Toch is het rijden op LPG nog niet voor iedereen bekend en krijgen onze verkoopadviseurs veel vragen over het rijden op LPG. Zeker nu Renault de nieuwe BI-Fuel modellen introduceert vinden wij het van belang onze klanten uitgebreid te informeren. Hieronder hebben we de meest gestelde vragen voor u verzameld én beantwoord.

Veel gestelde vragen

Vieze handen van LPG tanken?

Niet waar: Je komt niet met de brandstof in aanraking dus je handen blijven schoon.

Rijden op LPG kan gevaarlijk zijn?

Niet waar: LPG voertuigen moeten aan zeer strenge keuringseisen voldoen. De LPG tank heeft allerlei veiligheidsmechanismen waardoor gevaar haast uitgesloten is. Ook is de tank dermate sterk dat deze tijdens auto-ongelukken vrijwel nooit scheurt.

Alleen geschikt als je veel kilometers rijdt

Niet waar: Het klopt dat LPG voordelig is als je veel kilometers rijdt. Maar zelfs vanaf 7.500 km per jaar is het al voordeliger om op LPG te rijden dan op benzine. LPG is ongeveer een euro per liter goedkoper dan benzine en is een stuk milieuvriendelijker.

Zijn er geen nadelen?

Ja. Er zijn twee nadelen. De iets hogere motorrijtuigenbelasting die door de overheid gerekend wordt. Daarnaast is het brandstofverbruik op LPG hoger dan op benzine. Dit wordt echter ruimschoots gecompenseerd met de voordeligere LPG prijs aan de pomp.

LPG tanken is zeer veilig

Waar: Voor het bewaren, vervoeren en tanken van LPG gelden erg strenge veiligheidsregels. LPG is daarmee niet meer of minder gevaarlijk dan diesel of benzine.

Is LPG goed verkrijgbaar?

Waar: LPG is op dit moment de enige voor het milieu minder belastende brandstof. De verkrijgbaar is uitstekend want je kunt bij ruim 1200 stations in Nederland terecht.

LPG tanken is alleen voor de zakelijke rijder interessant

Niet waar: Onder huidige regels ben je ook als particulier al heel snel voordeliger uit op LPG. Bovendien is het nog milieuvriendelijker ook en dankzij de twee tanks (benzine en LPG) wordt de actieradius aanzienlijk vergroot.

Door de LPG tank verlies ik kofferbakruimte

Niet waar: Bij de nieuwe Renault Bi-Fuel modellen worden LPG componenten onder de motorkap geplaatst en de tank komt op de plaats van het reservewiel. De kofferbakruimte blijft dus volledig in tact.

Rijden op LPG zorgt voor minder schadelijke uitstootgassen

Waar: LPG zorgt voor minder CO2 en NOx. Tot wel 74% minder NOx ten opzichte van dieselvoertuigen!

Tanken van LPG is moeilijk

Niet waar: De handeling wijkt enigszins af en het tanken van benzine of diesel. Na een eerste keer tanken heb je het al onder de knie. Renault heeft de vulopening handig achter het brandstofklepje verwerkt. Hierdoor hoef je niet te bukken en kun je, doormiddel van een verloopstukje, direct LPG tanken. In het buitenland kent men verschillende LPG verloopstukken. Houd daar rekening mee als je met de auto op vakantie gaat.

Meer informatie?

Onze verkoopadviseurs kunnen u alles vertellen over de nieuwe Renault Bi-Fuel modellen.